تبلیغات
اطلاعات روز بدنسازی - متد های برنامه نویسی برای سایر رشته‌ها
منوی كاربری

این وبلاگ را صفحه خانگی خود كن !    به مدیر وبلاگ ایمیل بزنید !    این وبلاگ را به لیست علاقه مندی های خود اضافه كنید !

پیغام مدیر : به شما كاربر گرامی سلام عرض می كنم . امیدوارم در این وبلاگ دقایقی خوبی را سپری كنید . برای آگاهی از امكانات این وبلاگ خواهشمندم كه تا آخر صفحه این وبلاگ را مشاهده نمایید .

نظرسنجی
بدن یازی چه جور ورزشیه






آدرس های دیگر
صفحات وبلاگ

لینك به ما / لوگوی دوستان
لینك به ما


لوگوی دوستان

آمار وبلاگ
امروز :

بازدید های امروز :

بازدید های دیروز :

كل بازدیدها :

كل مطالب :

كل نظرات :

ایجاد صفحه : - ثانیه

چهارشنبه 9 آذر 1384
متد های برنامه نویسی برای سایر رشته‌ها

 متد های برنامه نویسی برای سایر رشته‌ها

برنامه‌های سبك‌تر از افت ناگهانی بدن جلوگیری می‌كند.

تعیین هدف و مشخص كردن دلیل رویكرد به بدنسازی یكی از اساسی‌ترین اصول پیشرفت در این رشته است.
اینكه فرد با چه گرایش ورزشی و فكری و با چه پیش ‌‌زمینه بدنی و قهرمانی برای رسیدن به چه نوع بدن و قابلیت‌های جسمانی به این رشته رو نموده است یكی از مهمترین موارد و شاخص‌های مربیان كارآزموده بدنسازی برای برنامه نویسی در خصوص تمرینات و تغذیه است.
به طور اعم ورزشكاران و مبتدیانی كه به ورزش بدنسازی تمایل پیدا می‌كنند دارای دو وضعیت هستند.
1. در ورزش دیگری به طور حرفه‌ای مشغول فعالیت هستند و بدنسازی را برای عملكرد بهتر بدن در ورزش مطلوب خود و رفع ضعفهای قدرتی و استقامتی انتخاب كرده‌اند.
2. بدنسازی را به عنوان ورزش اصیل و حرفه‌ای خود انتخاب كرده‌اند و قصد پیشرفت و رسیدن به حد اعلای این رشته را دارند.
مربیان بدنسازی و كلیة متخصصین آگاه این رشته باید در نظر داشته باشند كه در مورد اول كه ورزشكار حرفه‌ای رشته‌ای خاص برای بهبود وضعیت و پیشرفت در رشته خود به بدنسازی روی آورده است می‌باید با توجه به ماهیت قدرتی، استقامتی یا حركتی آن رشته و نیز ماهیچه‌های گروه خاص كه در آن رشته ورزشی در معرض استرس و فشار بیشتر قرار دارند برنامة مناسبی را با توجه به میزان فعالیت و وضعیت بدنی فرد در نظر گیرند.
توجه به این نكته ضروری است كه با توجه به اینكه رشته اصلی فرد غیر از بدنسازی می‌باشد و رویكرد به این رشته به جهت تتمیم و تكامل در رشته خاص می‌باشد مربیان می‌باید برنامه‌هایی سبك‌تر و كم تحرك‌تر را برای ورزشكار در نظر گیرند تا ضمن جلوگیری از افت بدنی و كاهش وزن نامطلوب و ناهماهنگی متابولیسم فنی بدن باعث پیشرفت و اعتلای ورزشكار مزبور گردد.
در این خصوص پیشنهاد ما برنامه دو روز در هفته با توجه به هدف قدرتی، استقامتی و حركتی فرد است و عملاً در صورتی كه فرد در رشته خود در هفته سه جلسه تمرین داشته باشد، تمرین‌های بیش از دو روز بدنسازی باعث افت بدنی و خستگی روحی و عضلانی فرد خواهد شد ، البته این روند در خصوص ورزشکاران حرفه‌ای و در سطح قهرمانی می‌تواند در حد سه یا چهار روز در هفته و توأم با تمرینات خاص باشد به شرط اینكه فرد از نظر روحی و جسمی در شرایط مناسب قرار داشته باشد و از نظر تغذیه تحت رژیم های خاص غذایی و مكمل‌ها باشد.
تأثیر ورزش بدنسازی به عنوان پایه و اساس قدرت بدنی و فرمت مطلوب ماهیچه‌ها بر كسی پوشیده نیست و به همین جهت است كه تقریباً در تمام رشته‌های المپیك بدنسازی و آمادگی جسمانی یكی از اركان اصلی قهرمانی یك ورزشكار در مسابقات ورزشی است و حتی بسیاری از متخصصین توصیه می‌كنند كه نوجوانان قبل از ورود به یك رشته خاص حداقل سه ماه به طور خاص بدنسازی كار كنند تا بدن آنها برای ورزش خاص آینده آنها آمادگی كامل را داشته باشد

نوشته شده توسط مصطفی زحمتکش و حسین فتحی ساعت 12:11 ب.ظ موضوع مطلب :‌ پرورش اندام ,

ویرایش شده در چهارشنبه 9 آذر 1384 و ساعت 08:11 ق.ظ

لینك ثابت | نظرات ()


This Template Designed By Theme.MihanBlog.Com And Davood Jafari